Presse

Akademikerkampagnen 2015-16 godt i gang

De næste to år skal netværkssamarbejdet Akademikerkampagnen besøge 6.000 virksomheder over hele landet for at skabe nye jobs til akademikere.

2015 er åbnet med gode nyheder til alle ledige akademikere i landet. Siden årets start er en ny Akademikerkampagne begyndt, som skal hjælpe til med at slå hul igennem til virksomheder over hele Danmark og skabe nye jobs.

Mange samarbejdspartnere

Målet er inden for de næste to år at besøge 6.000 virksomheder. Den opgave vil blive løftet med hjælp fra en sammensat buket af samarbejdspartnere bestående af virksomhedskonsulenter fra jobcentre, erhvervsservicecentre, A-kasser, væksthuse, fagforeninger og universiteter.

Der er allerede blevet taget godt imod den nye Akademikerkampagne. Lige nu er folkene bag kampagnen i fuld gang med de første kick-off-møder for kampagnens store korps af virksomhedskonsulenter. Virksomhedskonsulenterne er glade for at være en del af kampagnen, og de glæder sig til at komme ud og tale med virksomhederne og høre om deres aktuelle behov for opgaveløsning. Også Akademikerkampagnens styregruppe ser frem til kampagnens aktiviteter de næste to år.

Folk husker Akademikerkampagnen

Opbakningen til Akademikerkampagnen skyldes bl.a., at kampagnen over de sidste år er blevet et mere kendt brand. Akademikerkampagnen høster en bred anerkendelse fra aktørerne i uddannelses-, beskæftigelses, og erhvervssystemet for sit i arbejde med at hjælpe virksomheder og ledige akademikere fremad.

Den nye Akademikerkampagne er blevet søsat på et tidspunkt, hvor mange i erhvervslivet oplever at deres virksomhed er inde i en udvikling, der gør, at behovet for akademikere vokser. Det gælder bl.a. virksomheder, der arbejder med turisme og alle dem, hvor der er sat gang i at styrke digitaliseringen af virksomheden.

Særligt fokus

Disse to områder vil Akademikerkampagnen, som noget helt nyt rette et særligt fokus mod, ved siden af den øvrige indsats.

For nogle år siden blev Akademikerkampagnen bl.a. kendt for, som de første at fragte busfulde af ledige ud til virksomhederne. Den slags nye jobtiltag, bliver også en vigtig del af den nye kampagne.

Om Akademikerkampagnen 2014-15

Akademikerkampagnen er et gratis tilbud til alle ledige akademikere. Tilbuddet har gennem de seneste år ført til, at flere tusinde er kommet hurtigere i arbejde, fordi de har fået hjælp til at slå hul igennem til virksomhederne.

Akademikerkampagnen skal med 10 mio. kr. fra beskæftigelsesministeriet hjælpe med at få akademikere hurtigere i arbejde. Den nye kampagne er skudt i gang den 1. januar 2015 og løber de næste to år, hvor 6.000 virksomheder skal besøges. Kampagnen er landsdækkende. Det er Akademikerne (AC), som leder kampagnen. 

Alle ledige akademikere kan få hjælp af Akademikerkampagnen. Ønsker du at blive en del af Akademikerkampagnen, så læg dit cv på: www.akademikerbasen.dk

Akademikerkampagnens styregruppe

STAR, Jobcentre, Dansk Industri, Dansk Erhverv, Dansk Byggeri, Finanssektorens Arbejdsgiverforening, Håndværksrådet, Jobrådgivernes Brancheforening, DJØF, IDA, DM, Forbundet Arkitekter og Designere, Bibliotekarforbundet, Den danske Dyrlægeforening, Dansk Journalistforbund, Dansk Psykologforening, JA, Kommunikation og sprog, Pharmadanmark, Præsteforeningen, Akademiske A-kasser, Danske Universiteter, Uddannelsesministeriet, Erhvervs – og vækstministeriet

Mere information
Jens Mølbach, sekretariatschef, 2249 5857, jm@ac.dk
Louise Bruun Rosenbaum, chefkonsulent,  2535 4138, lbr@ac.dk
Kristina Falkvist, konsulent og Recruiter på Akademikerkampagnen, 2535 4133, kfa@ac.dk

 

 

Error loading MacroEngine script (file: Aside.cshtml)
[X]